Definitions for INDE

This page provides all possible meanings and translations of the word INDE

Wiktionary

  1. IndE(Abbreviation)

    Indian English

Webster Dictionary

  1. Inde(adj)

    azure-colored; of a bright blue color

Freebase

  1. Inde

    The Inde is a small river in Belgium and Germany, left tributary of the Rur. It has its source near Raeren in Eastern Belgium, runs through Aachen-Kornelimünster, Eschweiler and Inden, and flows into the river Rur near Jülich. Because of lignite opencast mining, it has been diverted in 2003 near to Inden-Lamersdorf. The brooks Omerbach, Otterbach, Saubach, Vichtbach and Wehebach flow into the Inde. Its name is of Celtic origin: Inda. The Inde has a counterpart, a "small Inde", in France: the Andelle, which is a 55 km long river in the French département Seine-Maritime and whose original name was Indella. The suffix -ella is an example for Celtic river names comparing for instance Mosella. For the name "Inde", the Indoeuropean stem *wed is supposed, like in words like Italian "onda" and French "onde". The river Inde acquired historical importance, when Emperor Louis the Pious founded the monastery of Kornelimünster at one of its old passages in 815.

Anagrams for INDE »

  1. dein, deni, dine, Enid, iDEN, Nide, nide

Numerology

  1. Chaldean Numerology

    The numerical value of INDE in Chaldean Numerology is: 6

  2. Pythagorean Numerology

    The numerical value of INDE in Pythagorean Numerology is: 5

Sample Sentences & Example Usage

  1. Deodatta V. Shenai-Khatkhate:

    Quand je grandissais en Inde, on m'a appris que si vous êtes doué avec des talents spéciaux, vous ne les possédez pas. Ces talents ne sont pas les vôtres, car ils viennent à vous directement de Dieu. I été en outre invités à utiliser ces talents divins doué pour faire avancer la société, en aidant les gens qui sont dans le besoin. Il est l'un des enseignements les plus merveilleux que je l'ai hérité de mon enfance en Inde. il me rappelle constamment que la vie est un processus de concessions et prendre; et que plus vous donnez à la société, plus vous recevez de dieu. Cette philosophie intéressante de la vie inspire l'humilité, et garde mes pieds fermement sur le sol - quel que soit le pays ou le continent je vis dans et je suis reconnaissant à mes parents et les enseignants qui m'a guidé avec ces précieuses leçons de vie.

  2. Deodatta V. Shenai-Khatkhate:

    il est étonnant que des pigeons, des homards, des tortues, et même les rats ne se perdent pas en route, et contrairement aux humains, ils n'ont pas besoin, soit MapQuest ou Google Maps ou GPS pour trouver leur chemin. c'est parce qu'ils ont un GPS intégré en eux-mêmes. ces animaux comptent sur et le champ magnétique de la terre levier pour l'orientation et la navigation. la source de neurones de sens magnétique chez les pigeons se trouvent maintenant à être les cellules individuelles qui codent pour trois facteurs de positionnement clés: la direction d'un champ magnétique, son intensité, et sa polarité (nord ou sud). c'est tellement incroyable. il ya des siècles, les pigeons ont été utilisés en Inde pour envoyer des messages à travers des centaines de miles. en comprenant comment les pigeons traiter l'informatique et la cartographie dans le cerveau, un jour cette info peut probablement être utilisé pour imorove l'orientation spatiale dans le cerveau humain. et un jour à l'avenir, nous ne peut pas besoin d'un GPS dans la voiture, parce que le GPS sera en nous, en construit et totalement interne pour nous guider à tout moment.

Images & Illustrations of INDE

Translation

Find a translation for the INDE definition in other languages:

Select another language:

Discuss these INDE definitions with the community:

Word of the Day

Would you like us to send you a FREE new word definition delivered to your inbox daily?

Please enter your email address:     


Citation

Use the citation below to add this definition to your bibliography:

Style:MLAChicagoAPA

"INDE." Definitions.net. STANDS4 LLC, 2016. Web. 23 Jul 2016. <http://www.definitions.net/definition/INDE>.

Are we missing a good definition for INDE? Don't keep it to yourself...

Nearby & related entries:

Alternative searches for INDE:

Thanks for your vote! We truly appreciate your support.